Η Μαρία Τομπάζου μιλάει για το έργο της, την έμπευση της και την ιδέα της συναυλίας
Η Μαρία Τομπάζου (Marlia Coeur) μια βδομάδα πριν από την συναυλία της μοιράζεται μαζί μας λίγα λόγια για το έργο της, την έμπνευσή της και για το πως γεννήθηκε η ιδέα αυτής της συναυλίας.
Πού ζεις τον περισσότερο σου χρόνο;
Ζω 6 μήνες στο Μπαλί της Ινδονησίας, και 6 μήνες είμαι σε μουσική περιοδεία στην Ευρώπη.
Πώς αποφάσισες να καταλήξεις εκεί;
Στην Ινδονησία πήγα τον Φεβρουάριο του 2020 για ένα φεστιβάλ κι αφότου ακούσαμε τα νέα ότι κλείνουν τα σύνορα διαφόρων χωρών λόγω κορωνοΐού αποφάσισα να μείνω στο Μπαλί, να γράψω νέα μουσική και να τρέξω εργαστήρια απελευθέρωσης της φωνής.
Η καλοκαιρινή μουσική περιοδεία κάθε χρόνο ειναι για μένα τροφή ψυχής. Καταφέρνω με αυτό τον τρόπο να προσεγγίσω περισσότερο κόσμο πηγαίνοντας σε πολλές Ευρωπαΐκές χώρες, να παρουσιάσω τη μουσική μου σε διάφορα μουσικά φεστιβάλ, να συνεργαστώ με πολλούς καλλιτέχνες, προσφέροντας έτσι ένα μεγάλο αριθμό παραστάσεων, φωνητικών εργαστηρίων και retreats.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα αυτής της συναυλίας;
Μου αρέσουν ιδιαίτερα οι χώροι με φυσική ακουστική. Επίσης, έχω μια ξεχωριστή σχέση με τα αρχέτυπα θεών από το αρχαιοελληνικό πάνθεον, διαβάζω Ορφικούς Ύμνους και μοιράζομαι τις γνώσεις μου με τον κόσμο στο εξωτερικό σε μορφή εργαστηρίων και retreat με αρχαιοελληνικό χαρακτήρα.
Πριν 3 χρόνια επισκεφτήκαμε ξανά με τη μητέρα μου το Ιερό της Αφροδίτης στον Αρχαιολογικό χώρο στην Παλαίπαφο κι όταν άκουσα την ηχώ στην αίθουσα κάτω από το μουσείο ρώτησα τον αρχαιοφύλακα με ποιον να επικοινωνήσω για να κλείσω την αίθουσα για συναυλία.
Έκτοτε επισκέπτομαι και διάφορους σημαντικούς ναούς στην Ελλάδα και μαθαίνω περισσότερα για τα αρχέτυπα των θεών και πώς μπορούμε να λάβουμε καλά ηθικά παραδείγματα στην μοντέρνα ζωή από τη ζωή των αρχαίων.
Τι να περιμένει το κοινό σε αυτή τη μουσική βραδιά;
Θα παίξω δικές μου εκτελέσεις Κυπριακών κι Ελληνικών τραγουδιών στο handpan καθώς και στην κιθάρα. Το handpan είναι ένα μοντέρνο μεταλλικό όργανο που μοιάζει με διαστημόπλοιο και ήρθε στη ζωή μου το 2017. Πριν το handpan έπαιζα και έγραφα κυρίως τραγούδια με αγγλικούς στίχους. Αργότερα άρχισα να μεταποιώ γνωστά Ελληνικά τραγούδια για κιθάρα και ορχήστρα. Μετά το 2020 ηχογραφήσαμε και κυκλοφορήσαμε δικές μου συνθέσεις Ελληνικών τραγουδιών με σύνολο εγχόρδων της Ινδονησίας. Φέτος παρουσιάσαμε και πάλι νέες συνθέσεις με την ίδια ορχήστρα και χορωδία γυναικών στο Μπαλί. Την Πέμπτη θα έχουμε και κάποιους ξεχωριστούς καλεσμένους που θα μας χαρίσουν ήχους φλάουτου, ακκορντεόν, κρουστών, κρητικής λύρας και λαούτου.
Από που αντλείς έμπνευση για τις δικές σου συνθέσεις;
Από τις περιπέτειες της ζωής, από τη φύση, από τα συναισθήματά μου, από τη διαδικασία μιας σκεπτόμενης επεξεργασίας, από τα δάκρυα, από τα χαμόγελα, κι από τις εικόνες που βρίσκονται στο πεδίο μου.
Πού βλέπεις τον εαυτό σου στα επόμενα χρόνια;
Στις μουσικές σκηνές της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας, σε συνέδρια πνευματικότητας, ψυχικής ευεξίας, εξέλιξης του ανθρώπινου είδους, ιερής γεωμετρίας και αρχιτεκτονικής αρχαίων (και μοντέρνων) ναών, σε ξεχωριστούς χώρους υψηλής φυσικής ακουστικής και στα αυτιά των ανθρώπων που ενδιαφέρονται για την εξέλιξη και ανύψωση της ψυχής.
«ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ»: Marlia Coeur and special guests
16 ΜΑΪΟΥ 2024 | 19:00 | ΙΕΡΟ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ, ΚΟΥΚΛΙΑ, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΠΑΛΑΙΠΑΦΟΥ
Η εκδήλωση διοργανώνεται στο πλαίσιο των 30 χρόνων πολιτιστικής προσφοράς του Πετρίδειου Ιδρύματος
Κύριος Υποστηριχτής: Πετρίδειο Ίδρυμα
Χορηγός: Ιδιωτικό Νοσοκομείο Ευαγγελισμός
Υποστηριχτές: Πολιτιστική Κίνηση ex-Artis, Κοινοτικό Συμβούλιο Κουκλιών
Οργάνωση: Τεχνόπολις 20
Πληροφορίες και Κρατήσεις: 70002420