Το στίγμα των προτεραιοτήτων του και της κατεύθυνσης που ο ίδιος θέλει να δώσει στην Εκκλησία,έστειλε με πολλές δημόσιες παρεμβάσεις του τις τελευταίες 24 ώρες ο εμψηφισμένος Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Γεώργιος, ο οποίος επικεντρώθηκε σε συγκεκριμένα ζητήματα που θέλει να επιφέρει αλλαγές, ενώ δεν δίστασε να ανοίξει, πριν καν ενθρονιστεί, μια κόντρα με ανθρώπους που προεκλογικά άσκησαν κριτική στη δική του υποψηφιότητα.
Ο εμψηφισμένος Αρχιεπίσκοπος Γεώργιος, φαίνεται να δίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στην εικόνα που εκπέμπει τόσο ο ίδιος όσο και η Εκκλησία της Κύπρου γενικότερα προς τα έξω. Σε αυτό το πλαίσιο εξάλλου κι από την πρώτη κιόλας δήλωση του μετά την εκλογή του από την Ιερά Σύνοδο. Φρόντισε από εκεί να στείλει το μήνυμα πως όσοι του ασκήσαν κριτική να πάψουν να περιφέρονται από μέσο σε μέσο και να τον κατηγορούν. Μετά την αντίδραση που υπήρξε, ο Αρχιεπίσκοπος επανήλθε λέγοντας πως «έγινε η εκλογή μου, δεν έχουν λόγο να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Δεν σημαίνει πως δεν θέλω κριτική. Ένα πρόσωπο που αναμειγνύεται στα κοινά πρέπει να δέχεται κριτική για να κρατιέται σε σωστή κατάσταση. Κριτική πρέπει να γίνεται για κάτι που πρέπει να βελτιωθώ, ναι, αλλά αν η κριτική είναι γιατί να εκλεγώ, αυτό τελείωσε.
Την ίδια ώρα διευκρίνισε πως, «δεν εννοούσα άλλους Μητροπολίτες. Ολοι οι Μητροπολίτες και ο Λεμεσού και όλοι δήλωσαν τη στήριξη τους για το καλό της Εκκλησίας». Ένα άλλο θέμα στο οποίο κλήθηκε να δώσει απαντήσεις και πάλι μετά από δική του προηγούμενη δήλωση, ήταν το θέμα με τον μοναχισμό στην Κύπρο. Ένα θέμα βέβαια για όσους γνωρίζουν πράγματα και καταστάσεις εντός της κυπριακής Εκκλησίας, που συνδέεται με τον Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο, ο οποίος μάλιστα ενεπλάκη και σε δικαστική διαμάχη με οικογένεια μοναχού.
Το ζήτημα αφορά τον τρόπο που προσεγγίζονται, πείθονται και εντάσσονται σε μοναχικές κοινότητες νέοι μοναχοί. Ο Πάφου Γεώργιος θέλοντας να δείξει τη διαφωνία του με τον τρόπο που γίνεται η προσέγγιση νέων μοναχών, έσπευσε να στείλει μήνυμα μηδενικής ανοχής, μάλλον προς τον Μητροπολίτη Λεμεσού. «Αυτό που θέλω να πω είπε, είναι πως πρέπει να διατηρηθεί η κυπριακή εκκλησιαστική μας παράδοση, που για τόσα χρόνια βοήθησε τον τόπο να σταθεί και δημιούργησε ένα προφίλ το οποίο ικανοποιεί και τον λαό. Αυτή η κατάσταση της ελευθερίας της απόλυτης, αυτή που δεν περιοριζόταν σε μια επιφανειακή θρησκευτικότητα, αλλά αναφερόταν στο βάθος κτλ,», εξήγησε.
Ο τρίτος πυλώνας που έσπευσε να κηρύξει στις πρώτες του παρεμβάσεις ο νέος Αρχιεπίσκοπος, ήταν το θέμα της κοινωνικής πρόνοιας και του ρόλου της Εκκλησίας. Προς αυτή την κατεύθυνση έσπευσε να προαναγγείλει βοήθημα για επίλυση του δημογραφικού προβλήματος που αντιμετωπίζει η Κύπρος. Ειδικότερα εξήγησε πως μελετώνται διάφορες προτάσεις μια εκ των οποίων να δίδεται από την Εκκλησία μηνιαίο βοήθημα 100 ευρώ προς κάθε οικογένεια μετά το δεύτερο παιδί. Πρόκειται για μια κίνηση που έχει ως στόχο να βοηθήσει τις οικογένειες να προχωρήσουν με τη γέννηση περισσότερων παιδιών, βοηθώντας οικονομικά από τη γέννηση τους μέχρι την ενηλικίωσή τους.
Ουσιαστικά το μήνυμα που στέλνει ο νέος Αρχιεπίσκοπος, είναι πως θα διατηρήσει πλήρως τα κεκτημένα που δημιουργήθηκαν επί Χρυσόστομου Β΄ με κάποιες παρεμβάσεις πιο τολμηρές, που θα έχουν ως στόχο την βελτίωση της εικόνας της Εκκλησίας στο μεγαλύτερο μέρος της κοινωνίας. Μιας εικόνας που για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, ουκ ολίγες φορές πληγώθηκε τα τελευταία χρόνια.
Την ίδια ώρα που ο εμψηφισμένος Αρχιεπίσκοπος καταθέτει το πρόγραμμα του για όλα όσα ακολουθούν σε σχέση με τον ρόλο της Εκκλησίας, συνεχίζεται κυρίως ανάμεσα στους πολίτες η συζήτηση για το αν αποδόθηκε δικαιοσύνη με τον τρόπο που διεξάγονται οι Αρχιεπισκοπικές εκλογές. Αυτό είναι κάτι που θα προκύψει και μελλοντικά, αφού κακά τα ψέματα, παρά την εκκλησιαστική παράδοση που θέλει την Ιερά Σύνοδο να είναι αυτή που έχει τον τελικό ρόλο για το ποιος θα εκλεγεί Αρχιεπίσκοπος, πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι εξαπατήθηκαν, είτε διότι αυτός που ψήφισαν και έλαβε τον μεγαλύτερο αριθμό ψήφων δεν εκλέγηκε, είτε γιατί αυτός που ψήφισαν, στήριξε κάποιον άλλο και δεν διεκδίκησε τη θέση του Αρχιεπίσκοπου.
Αυτό το θέμα, είναι κάτι που αργά ή γρήγορα η Ιερά Σύνοδος θα πρέπει να μελετήσει, αφενός γιατί σε μια μελλοντική ψηφοφορία η συμμετοχή των πιστών θα είναι ακόμα μικρότερη με ότι αυτό κι αν σημαίνει για το κύρος και την υπόληψή της.
Από την άλλη πλευρά βέβαια, το αντεπιχείρημα που παρουσιάζεται, είναι πως στο τέλος της ημέρας λειτούργησε η Δημοκρατία, διότι αν κανείς προσθέσει τις ψήφους που έλαβαν οι Μητροπολίτες Κωνσταντίας, Πάφου, Κυρηνείας, Μόρφου και Ταμασού που στήριξαν τον νυν Αρχιεπίσκοπο, είναι πολύ περισσότερες από τις ψήφους που έλαβε ο Μητροπολίτης Λεμεσου Αθανάσιος.
Εξάλλου ο τρόπος εκλογής θα δοκιμαστεί για άλλη μια φορά, ενδεχομένως και για μια τρίτη, αναλόγως των εξελίξεων που θα υπάρξουν με την ορφανή μητρόπολη Πάφου. Το ενδιαφέρον που θα επιδειχθεί για τη συγκεκριμένη θέση, είναι αυτό που θα κρίνει και τη συμμετοχή των πιστών. Αν και η εκτίμηση που υπάρχει, είναι πως λόγω της ιδιομορφίας της Πάφου και των ενδεχόμενων αρκετών και αξιόλογων υποψηφιοτήτων, η συμμετοχή θα είναι κατά πολύ αυξημένη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Μόλις μια υποψηφιότητα για τη διαδοχή Γεωργίου στην Πάφο-Πως θα γίνει η εκλογή
Στην εν λόγω εκλογική διαδικασία θα συγκρουστούν δύο κόσμοι. Από τη μια η τοπική κοινωνία που επιζητεί Πάφιο μητροπολίτη, γέννημα θρέμμα της επαρχίας και από την άλλη η τάση εντός της Ιεράς Συνόδου για να μετακινηθεί ουσιαστικά κάποιος άλλος Ιεράρχης, με το όνομα του Καρπασίας Χριστοφόρου να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Βέβαια ο λαός θα κληθεί να επιλέξει το τριπρόσωπο και ακολούθως την απόφαση θα την πάρει η Ιερά Σύνοδος. Συνεπώς όλα βρίσκονται ακόμα σε μια ρευστότητα και οι όποιες εξελίξεις τοποθετούνται χρονικά για την περίοδο μετά τις Προεδρικές Εκλογές.
Πάντως σε ότι αφορά την ενθρόνιση του νέου Αρχιεπισκόπου αυτή είναι προγραμματισμένη για την Κυριακή οκτώ Ιανουαρίου στις τέσσερις το απόγευμα, ενώ ήδη έχει διευθετηθεί το πρώτο ταξίδι του νέου Αρχιεπίσκόπου στο Φανάρι, όπου θα συλλειτουργήσει με τον Οικουμενικό Πατριάρχη την Κυριακή της Ορθοδοξίας τον ερχόμενο Μάρτιο.
(Πηγή: Reporter)